Course aims:
1. Present the concept of English for Academic Purposes (EAP) and examine its use in context (discourse community/discipline; textual genre).
2. Present and practice the use of ‘proper’ academic style.
3. Present and practice academic textual organization patterns (abstract, article, review, etc.).
4. Analyse component parts of a typical academic research article (e.g. discussion, methods, results, introduction, conclusion).
5. Assess and develop students’ ability to integrate sources into their arguments.
- Teacher: Thomas Anessi
- Teacher: Agnieszka Kiełkiewicz-Janowiak
Ernest Hemingway miał twierdzić, że jego najlepszym dziełem było opowiadanie, które napisał w zaledwie sześciu słowach: „Na sprzedaż: buty dziecięce, nigdy nie używane”. Amerykańska tradycja literacka obfituje w pisarzy, którzy osiągnęli mistrzostwo w różnego rodzaju krótkich narracjach i mikrogatunkach. Gotyckie opowiadania Washingtona Irvinga położyły podwaliny pod rozwój gatunku; Edgar Allan Poe, Nathaniel Hawthorne i Herman Melville wykorzystali zwięzłość i precyzję krótkiej prozy do zgłębiania niepokojów dziewiętnastowiecznego umysłu; William Faulkner, Gertrude Stein, James Baldwin i Ernest Hemingway eksperymentowali z opowiadaniem, aby uchwycić nieciągłą rzeczywistość dwudziestego wieku. Także współcześni pisarze amerykańscy, tacy jak Denis Johnson, George Saunders, czy Jhumpa Lahiri, sondują stylistyczne i dyskursywne możliwości tego gatunku, wykorzystując go do wyrażania społecznych, politycznych, psychologicznych i estetycznych wyzwań ponowoczesności. Celem tego seminarium jest zapoznanie studentów z bogatą tradycją krótkiej formy w literaturze amerykańskiej.
- Teacher: Paulina Ambroży