15-PNJA-3BA-22


1. Opanowanie rozpoznawania i konstruowania argumentów oraz efektywnego komponowania esejów argumentacyjnych na tematy ogólne, wykorzystujących różne rodzaje argumentów (o długości ok. 600-700 słów).

2. Rozwinięcie technik krytycznego czytania i omawiania, analizowania i dyskutowania tekstów akademickich i mediowych.

3. Rozwinięcie i wsparcie umiejętności akademickich związanych z efektywnym wykorzystaniem źródeł, logiczną organizacją pracy dyplomowej i jej elementów (rozdziałów, sekcji, akapitów), zastosowaniem standardu bibliograficznego oraz właściwym posługiwaniem się odpowiednim słownictwem, gramatyką i stylem / rejestrem akademickim.

1. Analiza przykładowych esejów, formułowanie argumentów i kontrargumentów; przygotowywanie konspektów (planów) esejów - praca indywidualna, w parach, w grupach; Wyszukiwanie argumentów z artykułów; formułowanie tezy w oparciu o informacje w przeczytanych tekstach, streszczanie argumentów - praca w parach, konsultacje z nauczycielem. Pisanie akapitów stanowiących różne części eseju (wstęp, akapity rozwinięcia, zakończenie)

2. Ćwiczenia z czytania krytycznego - analiza argumentów autora, identyfikacja założeń wstępnych i przesłanek; błędy logiczne w argumentach i tekstach - praca w parach i grupach, dyskusja ogólna

3. Pisanie i poprawa prac pisemnych (esejów) - w domu - oraz krótszych prac (np. pojedynczych akapitów) na zajęciach. Ćwiczenia z wybranych zagadnień na zajęciach (np. wyrażenia spajające), ćwiczenia podręcznikowe, poprawa błędów w przykładach; dyskusja problemów.

4. Ćwiczenia online (uzupełniający kurs e-learningowy), konsultacje z nauczycielem, zadanie ze streszczenia i syntezy źródeł.